Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog

 

«Η πιο διάσημη ζωφόρος του κόσμου, ακρωτηριασμένη, με φόντο τον Παρθενώνα που κάποτε διακοσμούσε, έχει μια παράξενη επίδραση στον επισκέπτη.

 

Αν είσαι εραστής της τέχνης, θέλεις να ουρλιάξεις για το άδικο όλης αυτής της κατάστασης. Αν είσαι Βρετανός, θέλεις να κουλουριαστείς με ντροπή κάτω από ένα από τα γλυπτά και να φωνάξεις: «Δώστε τα πίσω»!».

 

Είναι η Ελενα Σμιθ, Βρετανίδα ανταποκρίτρια του «Γκάρντιαν» στην Αθήνα, η οποία γράφει αυτό το καταπληκτικό κομμάτι στο βρετανικό περιοδικό «Νιου Στέιτσμαν».

 

Περιγράφει δε τα συναισθήματα όλων, όταν τονίζει ότι τα γύψινα αντίγραφα «συνδυασμένα με τα έξοχα πρωτότυπα του Ικτίνου, ξεχωρίζουν ως απεχθές θέαμα».

 

Αρθρο αντίγραφο από την ιστοσελίδα www.nooz.gr

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα τελέστηκαν το βράδυ του Σαββάτου τα επίσημα εγκαίνια του νέου Μουσείου της Ακρόπολης, με υψηλούς προσκεκλημένους από ολόκληρο τον κόσμο και δύο εκπλήξεις, που συγκίνησαν τους παρευρισκόμενους επισκέπτες.

 

Στην προθήκη του δαπέδου της πρώτης αίθουσας των κλιτύων που υπήρχε ήδη ένα σύνολο σπασμένων αγγείων από την τελετή θεμελίωσης σπιτιού του 3ου αιώνα π.Χ. τοποθετήθηκε ένα ακόμα αγγείο, ένας κάνθαρος (ποτήρι κρασιού). Ετσι, κόπηκε η κορδέλα των εγκαινίων.

 

Ο πρόεδρος του Μουσείου  Δ. Παντερμαλής εξήγησε ότι «όταν οι αρχαίοι έχτιζαν το σπίτι τους, φρόντιζαν συχνά να το προστατεύουν από το ΄΄κακό΄΄ με επιγραφή πάνω σε πλάκα». «Για το Μουσείο της Ακρόπολης», πρόσθεσε, η αποτρεπτική επιγραφή πάνω στην πλάκα θα ανέγραφε ότι «η Αθηναία θεά της πόλης μένει εδώ. Να μην μπει μέσα κανένα κακό».

 

Στο τέλος της ξενάγησης των προσκεκλημέων και μπροστά στην θέση της Ανατολικής Ζωφόρου τοποθετήθηκε στο εκμαγείο της μορφής της Ίριδας το αυθεντικό κεφάλι που βρισκόταν στο παλιό Μουσείο της Ακρόπολης.

 

Από τον τρίτο όροφο οι καλεσμένοι παρακολούθησαν το «ζωντάνεμα» των αγαλμάτων από τις βιντεοπροβολές που επιμελήθηκε η Αθηνά Τσαγκάρη.

 

Παγκόσμιο αίτημα η επιστροφή των Μαρμάρων

 

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στον σύντομο χαιρετισμό του, είπε ότι η Ελλάδα δεν παρουσιάζει στον υπόλοιπο κόσμο απλώς ένα σύγχρονο μουσείο και ένα οικουμενικό μνημείο, αλλά «αποδεικνύει το σεβασμό της προς την ιστορία. Και προσπαθεί να αποδώσει, με ένα σπουδαίο έργο, το δέος και τη συγκίνηση που γεννιούνται στη ψυχή κάθε ανθρώπου, όταν υψώνει το βλέμμα και αντικρίζει τον Παρθενώνα».

 

Ο Κάρολος Παπούλιας ανέφερε ότι «τα μηνύματα και οι συμβολισμοί του ιερού βράχου της Ακροπόλεως ανήκουν σε ολόκληρη την ανθρωπότητα» και «μεταφέρουν σε κάθε γωνιά του κόσμου την ουσία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού: Δημοκρατία, γνώση, λιτότητα, αισθητική». «Για εμάς τους Έλληνες είναι κάτι παραπάνω. Είναι η ταυτότητά μας και η περηφάνια μας», επισήμανε.

 

«Σήμερα ο κόσμος όλος μπορεί να δει συγκεντρωμένα τα σημαντικότερα γλυπτά του Παρθενώνα. Κάποια λείπουν. Είναι ώρα να επουλωθούν οι πληγές του μνημείου με την επιστροφή των μαρμάρων που του ανήκουν», τόνισε, καταλήγοντας.

 

Ο πρωθυπουργός είπε ότι «η Ελλάδα αποκτά ένα από τα μεγάλα Μουσεία της Ανθρωπότητας» και «ο παγκόσμιος πολιτισμός αποκτά ένα λαμπρό σημείο αναφοράς». «Τιμούμε όλους εκείνους που οραματίστηκαν και εργάστηκαν για τη δημιουργία του», ανέφερε ο Κώστας Καραμανλής και επισήμανε «τον αείμνηστο Κωνσταντίνο Καραμανλή, που εμπνεύστηκε και δρομολόγησε, από το 1976, τις αρχικές διαδικασίες», «την αξέχαστη Μελίνα Μερκούρη, που έδωσε από τη δεκαετία του ΄80, μεγάλη ώθηση στην κοινή προσπάθεια» και «τους επιστήμονες, τους αρχιτέκτονες, τους μηχανικούς, τους αρχαιολόγους και τους εργάτες, που κατέθεσαν την έμπνευση, το πάθος, τη δουλειά τους».

 

 

 

«Εργάστηκαν για την προώθηση και την ολοκλήρωση του έργου αυτού, όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις, όλοι οι υπουργοί Πολιτισμού της Μεταπολιτευτικής Περιόδου. Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι έργο όλων των Ελλήνων, για ολόκληρο τον Κόσμο. Είναι κτήμα του Οικουμενικού Πολιτισμού», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

 

«Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι ένα σύγχρονο μνημείο, ανοιχτό, φωτεινό, αρμονικά δεμένο με τον ίδιο τον Παρθενώνα», «πετυχαίνει την αρμονική σύζευξη της αρχαιότητας με τη νέα εποχή της εικόνας και της τεχνολογίας. Γι΄ αυτό είναι πρωτοποριακό», επισήμανε ο κ. Καραμανλής, ο οποίος τόνισε ότι είναι και «ένας χώρος που εκφράζει τη φωνή της παγκόσμιας κοινότητας για τα Μάρμαρα, τα μνημεία του Πολιτισμού, που λείπουν ακόμα από τον Παρθενώνα».

 

«Εάν η Ακρόπολη του Περικλή ήταν ένας ύμνος στο Κάλλος, την Αρμονία και την Ελευθερία, το σύγχρονο Μουσείο της Ακρόπολης, γίνεται σήμερα κιβωτός όλων των ιδεών που συμβολίζει, από τα πανάρχαια χρόνια, ο Παρθενώνας. Είναι ζωντανή έκφραση της δύναμης του παγκόσμιου πολιτισμού, που μπορεί και επιζητεί να προκαλέσει, ανάμεσα στ’ άλλα, και την επανένωση των μαρμάρων του», πρόσθεσε, «γιατί τα μάρμαρα του Παρθενώνα μιλάνε στην ολότητά τους. Έτσι αναδεικνύεται η ακεραιότητα όλων όσων συμβολίζουν. Ενώ η ακεραιότητα των μνημείων και των συμβολισμών του Παρθενώνα δεν είναι αίτημα αποκλειστικά και μόνο της Ελλάδας. Είναι διεκδίκηση της Ανθρωπότητας, στην οποία ανήκουν, τόσο ο Παρθενώνας, όσο και οι συμβολισμοί του».

 

 

Ο υπουργός Πολιτισμού Αντώνης Σαμαράς σημείωσε ότι το Μουσείο είναι «καρπός πολλών προσπαθειών, πολλών ετών, από όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου». «Ολες οι κυβερνήσεις το αγκάλιασαν κι ο ελληνικός λαός το στήριξε», ανέφερε, λέγοντας ότι «το όνειρο είναι πλέον πραγματικότητα».

 

Ο υπουργός μίλησε και για τα Μάρμαρα που δεν βρίσκονται εδώ, για «αυτά που αποσπάστηκαν και απομακρύνθηκαν πριν από 207 χρόνια», εκτιμώντας ότι «θα επανέλθουν». «Αναπόφευκτα θα επανέλθουν», δήλωσε κατηγορηματικά, λέγοντας ότι «ο Παρθενώνας και τα γλυπτά του υπήρξαν θύματα λεηλασίας».

 

«Το έγκλημα αυτό, σήμερα, μπορεί να επανορθωθεί. Το Μουσείο είναι η ηθική δύναμη που τα προσκαλεί πίσω. Να επανενωθούν. Τα μάρμαρα καλούν τα μάρμαρα!», τόνισε, υπογραμμίζοντας ότι «εδώ δεν έχουμε περιθώρια για μικροπολιτική». «Δεν μπορούμε να διαπραγματευθούμε την ιδιοκτησία των μαρμάρων. Δεν μπορούμε να διαπραγματευθούμε την αξιοπρέπειά μας. Δεν μπορούμε να νομιμοποιήσουμε την υφαρπαγή τους πριν από δύο αιώνες. Δεν μπορούμε να προδώσουμε την ακεραιότητα του μνημείου. Μπορούμε μόνο να την υπερασπιστούμε. Και να την αποκαταστήσουμε», είπε ο κ. Σαμαράς, αναφέροντας πως «μπορούμε να συνεργαστούμε ειλικρινά με το Βρετανικό Μουσείο. Μπορούμε να αναπληρώσουμε το κενό που θα τους προκύψει, με δανεισμό από την Ελλάδα εναλλασσόμενων εκθέσεων από σπουδαία δείγματα της αρχαίας ελληνικής τέχνης».

 

Η επανένωση των μαρμάρων είναι «αγώνας για την αισθητική ακεραιότητα του Μνημείου, για την ηθική ακεραιότητα των συμβολισμών του», κατέληξε ο υπουργός Πολιτισμού.

 

Ο γενικός διευθυντής της ΟΥΝΕΣΚΟ Κοϊσίρο Ματσούρα χαρακτήρισε το νέο Μουσείο ως «τόπο μεγάλης σημασία για την ανθρωπότητα». Τόνισε ότι τα μουσεία είναι χώροι όπου διαφυλάσσεται η πολιτιστική κληρονομιά και μεταδίδεται στις επόμενες γενιές. Η διαχείριση της κληρονομιάς αποτελεί προτεραιότητα της ΟΥΝΕΣΚΟ, είπε και πρόσθεσε ότι η Ελλάδα έχει υπογράψει πολλές από τις πολιτιστικές συμβάσεις του Οργανισμού και έχει δεσμευτεί για τη διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιά για το μέλλον.

 

Ο γενικός διευθυντής της ΟΥΝΕΣΚΟ επαίνεσε την συνεισφορά της χώρας μας για την επιστροφή των αγαθών και κυρίως, όπως είπε, για τη θερμή στήριξή της στις δραστηριότητες της διακυβερνητικής επιτροπής για την επιστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς στις χώρες προέλευσής της ή την επιστροφή της σε περίπτωση παράνομης απόκτησης.

 

«Η επιτροπή ενέκρινε τη σύσταση που από κοινού υπέβαλαν η Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο, που καλούσαν την ΟΥΝΕΣΚΟ να βοηθήσει και να συγκαλέσει τις απαραίτητες συναντήσεις ανάμεσα στις δύο χώρες, με σκοπό να επιτευχθεί μια αμοιβαίως ικανοποιητική λύση στο θέμα των μαρμάρων του Παρθενώνα», ανέφερε ο κ. Ματσούρα, λέγοντας ότι στην ΟΥΝΕΣΚΟ είναι διατεθειμένοι να το πράξουν.

 

Για «σημαντικό συμβάν για τον ελληνικό πολιτισμό και την Ευρώπη», έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζ. Μπαρόζο, προσθέτοντας ότι τα εγκαίνια του νέου Μουσείου είναι «κάτι που περιμέναν επί μακρόν όλοι οι λαοί της Ευρώπης και του κόσμου».

 

Ο κ. Μπαρόζο ανέφερε ότι το Μουσείο βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με τον ιερό βράχο και αποτελεί σημείο συνάντησης της αρχαίας ιστορίας, της σύγχρονης αρχιτεκτονικής και της προηγμένης τεχνολογίας, καθώς επίσης συνδυάζει υποδειγματικά το παλιό με το νέο.

 

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος, δήλωσε «πολύ υπερήφανος» διότι, όπως εξήγησε, η Ευρωπαϊκή Ένωση μπόρεσε να συμμετάσχει στα πρώτα βήματα αυτού του Μουσείου, συμπληρώνοντας ότι αποτελεί «άλλο ένα σπουδαίο παράδειγμα επένδυσης στον πολιτισμό που υποστηρίζεται στο πλαίσιο της ΕΕ».

 

Επιπλέον, ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεσμευτεί για τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς ολόκληρης της Ευρώπης για τις επόμενες γενιές και υποστήριξε ότι «μακροπρόθεσμα ο πολιτισμός είναι πιο σημαντικός από την οικονομία, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα μια από τις πλουσιότερες και σημαντικότερες χώρες στον κόσμο».

 

Ο κ. Μπαρόζο έκλεισε την ομιλία του, εκφράζοντας στην ελληνική γλώσσα τα συγχαρητήρια του για την Ελλάδα για τη δημιουργία του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης.

 

Ξενάγηση προσκεκλημένων

 

Μετά την συμβολική πράξη θεμελίωσης και τους σύντομους χαιρετσιμούς, ακολούθησε ξεγάνηση των προσκεκλημένων από τους κ.κ. Παντερμαλή, Μάντη και μια ομάδα τριών νέων αρχαιολόγων την κ. Χαρμαλιά, την κ. Μπιζάνη και την κ. Βάκαλη. Η ξενάγηση περιελάμβανε στάσεις στα σημεία: Ράμπα (Ιερά των Κλιτύων), Τάμα (Ιερό του Ασκληπιού), Ανάγλυφο του Τηλεμάχου, Ευρήματα από το Ασκληπιείο, Πώρινο αέτωμα του Εκατομπέδου, Αρχαϊκά (Μοσχοφόρο - Πεπλοφόρο, κόρη Αντίνωρα, παις του Κριτία), Καρυάτιδες, Θωράκιο από την Αθηνά Νίκη και τέλος, την αίθουσα του Παρθενώνα.

 

Ο κ. Παντερμαλής προκάλεσε εντύπωση σε όλους τους προσκεκλημένους στη διάρκεια της ξενάγησης, με την εκπληκτική επιστημονική κατάρτισή του αλλά και το αφηγηματικό ύφος του.

 

Προσέλευση καλεσμένων

 

Τους επίσημους καλεσμένους, Έλληνες και ξένους, υποδέχτηκαν και καλωσόρισαν μπροστά στην είσοδο του Μουσείου, ο υπουργός Πολιτισμού, Αντώνης Σαμαράς και ο πρόεδρος του Μουσείου, Δημήτρης Παντερμαλής.

 

 Έξι λεπτά πριν τις οκτώ, σε πιστή εφαρμογή του πρωτοκόλλου, προσήλθε στο Μουσείο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Με διαφορά ενός λεπτού, ο κ. Παπούλιας υποδέχτηκε τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δ. Χριστόφια και στη συνέχεια τον Βούλγαρο ομόλογό του, Γκ. Παρβάνοφ.

 

Αμέσως μετά, προσήλθαν ο γενικός διευθυντής της ΟΥΝΕΣΚΟ, κ. Ματσούρα συνοδευόμενος από την πρέσβειρα Καλής θέλησης, Μ. Βαρδινογιάννη.

 

Νωρίτερα, προσήλθε στο Μουσείο, ο πρωθυπουργός, Κ. Καραμανλής συνοδευόμενος από τη σύζυγό του, Νατάσα. Το πρωθυπουργικό ζεύγος αντάλλαξε θερμή χειραψία με τους κ. Σαμαρά και Παντερμαλή, ο οποίος έδωσε τη θέση του οικοδεσπότη στον κ. Καραμανλή προκειμένου να υποδεχτεί τους ξένους ομολόγους του.

 

Ο κ. Καραμανλής υποδέχτηκε τους ομολόγους του, πρωθυπουργούς της Κροατίας, της Βοσνίας, του Μαυροβούνιου, της Κίνας καθώς επίσης και τους αναπληρωτές πρωθυπουργούς του Βιετνάμ και της Φινλανδίας.

 

Ακολούθησαν, οι πρώην πρόεδροι της Δημοκρατίας, Χρ. Σαρτζετάκης και Κ. Στεφανόπουλος, και οι υπουργοί της κυβέρνησης. Λίγα λεπτά αργότερα κατέφθασε ο πρόεδρος της Βουλής, Δ. Σιούφας.

 

Παρόντα τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου, η Ντ. Μπακογιάννη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ευ. Αντώναρος, ο υπουργός Οικονομίας, Γ. Παπαθανασίου, ο υπουργός Δικαιοσύνης Ν. Δένδιας, ο υπουργός Μεταφορών, Ευρ. Στυλιανίδης, ο υπουργός Υγείας, Δ. Αβραμόπουλος, ο υπουργός Παιδείας Ά. Σπηλιωτόπουλος, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Β. Μεϊμαράκης, η υπουργός Απασχόλησης, Φ. Πάλλη Πετραλιά, ο υφυπουργός Εσωτερικών Κ. Γκιουλέκας και ο υφυπουργός Εξωτερικών, Θ. Κασσίμης.

 

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπανδρέου και ο βουλευτής Θ. Πάγκαλος προσήλθαν μαζί στο Μουσείο για να καταφτάσει λίγο αργότερα ο τέως πρωθυπουργός, Κ. Σημίτης συνοδευόμενος από τη σύζυγό του, Δάφνη, καθώς επίσης και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος, Ευ. Βενιζέλος.

 

Ανάμεσα στους επίσημους προσκεκλημένους ο δήμαρχος της Αθήνας, Ν. Κακλαμάνης, ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα, Ντ. Σπέκχαρντ και άλλοι ξένοι πρεσβευτές, εκπρόσωποι της Εκκλησίας της Ελλάδας, ο Αποστολικός Νούντσιος εκπροσωπώντας τον Πάπα, καθώς επίσης και η γραμματέας και φίλη της Μελίνας Μερκούρη, μέλος του Δ.Σ. του Μουσείου, Μανουέλα Παυλίδου.

 

Το Μουσείο

 

Τα περίπου 4.000 εκθέματα του νέου Μουσείου μοιράζονται στην αίθουσα των Κλιτύων Ακρόπολης (λίγο πριν την είσοδο του επισκέπτη, στις κύριες εκθεσιακές ενότητες του Μουσείου), στην αίθουσα με τα Αρχαϊκά (όπου Κούροι, Κόρες και Ιππείς λούζονται από το φυσικό φως που διαχέεται στις λεπτομέρειες των αγαλμάτων ) και τέλος στην αίθουσα του Παρθενώνα, όπου για πρώτη φορά εκτίθεται σε πλήρη ανάπτυξη η Ζωφόρος του Ναού, οι Μετόπες και τα Αετώματα.

 

Η συνολική έκταση του Μουσείου είναι 21.000 τ.μ, ενώ διαθέτει εκθεσιακό χώρο 14.000 τ.μ σε αντίθεση με τα 1450 τ.μ του παλαιού Μουσείου επάνω στον Βράχο.

 

Ο πρόεδρος του Μουσείου, καθηγητής Αρχαιολογίας, Δημήτρης Παντερμαλής ανέφερε ότι χρειάζονται περίπου τρεις ώρες, για να έχει ο επισκέπτης μια ολοκληρωμένη εικόνα στο πλαίσιο μιας μαζικής ξενάγησης. Οπως επισήμανε, το σκεπτικό της έκθεσης είναι να δημιουργείται στον επισκέπτη «η αίσθηση του περιπάτου, προκειμένου να συνειδητοποιεί τον τόπο που βρίσκονται οι ανασκαφές και τα έργα της έκθεσης».

 

Ο αρχιτέκτονας του Μουσείου Μπερνάρ Τσουμί, δήλωσε ότι «ο Παρθενώνας είναι ένα από τα πλέον τέλεια κτίρια, το οποίο έχει ασκήσει επιρροή επί αιώνες σε γενεές δυτικών αρχιτεκτόνων». «Αυτό που προσπαθήσαμε να κάνουμε, ήταν να είμαστε όσο το δυνατόν απλοί, καθαροί και ακριβείς στη δημιουργία οπτικής σχέσης μεταξύ του Παρθενώνα, του Μουσείου και του ευρύτερου αρχαιολογικού χώρου», τόνισε.

 

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέγερσης του Μουσείου ανήλθε στα 130 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 30% έχει καλυφθεί από κοινοτικά κονδύλια. Βρίσκεται στην ιστορική περιοχή του Μακρυγιάννη, νοτιανατολικά του ιερού βράχου. Απέχει μόνο 300 μέτρα από την Ακρόπολη και περίπου δύο χιλιόμετρα από το Σύνταγμα. Άμεση πρόσβαση υπάρχει από το σταθμό του μετρό «Ακρόπολη», στην ανατολική παρυφή του χώρου του Μουσείου.

 

Από τις 21 ως τις 23 Ιουνίου θα μπορεί κανείς να επισκεφθεί το Μουσείο μόνο εφόσον έχει κάνει κράτηση μέσω του συστήματος e-ticheting. Η επίσκεψη-ξενάγηση θα γίνεται τις τρεις αυτές ημέρες σε τρεις χρονικές ζώνες στις 9 το πρωί, στις 11 το πρωί και στις 6 το απόγευμα και κάθε ζώνη θα έχει 250 άτομα. Δηλαδή για αυτές τις τρεις ημέρες 2.250 άτομα από την Ελλάδα, από όλο τον κόσμο, θα ξεναγηθούν με αυτή τη διαδικασία.

 

Η τιμή του εισιτηρίου για το 2009 δεν θα ξεπεράσει το 1 ευρώ, ενώ το 2010 θα φτάσει τα 5 ευρώ. Από το 2011 η τιμή του εισιτηρίου θα προβλεφθεί με ειδική μέριμνα για τις κατηγορίες ηλικιωμένων, παιδιών, φοιτητών, αναπήρων, ενώ με το σύστημα ηλεκτρονικής κράτησης θα προσδιορίζεται ακόμα και η ώρα της επίσκεψης στο Μουσείο.

Article copie du site
www.info-grece.com


Tant le président de la Commission européenne, José Manuel Barroso, que le directeur général de l'UNESCO, Koïchiro Matsuura, ont souligné l'importance pour l'humanité entière du nouveau Musée de l'Acropole, lors de la cérémonie d'inauguration, samedi soir 20 juillet, tandis que le président de la république hellénique Carolos Papoulias en a profité pour lancer un nouvel appel pour la restitution des marbres du Parthénon détenus par le British Museum.

 

Voir aussi :

Inauguration samedi du nouveau Musée de l'Acropole

Nouveau parc archéologique à Athènes autour du Lycée d'Aristote

M. Barroso, a parlé d'un "événement très important pour la culture grecque et l'Europe", saluant l'inauguration du nouveau Musée de l'Acropole comme "quelque chose qu'attendaient depuis longtemps tous les peuples d'Europe et du monde".

 

"L'attente valait la peine", a affirmé M. Barroso, soulignant que le Musée est en pleine harmonie avec le Rocher sacré et constitue un point de rencontre de l'histoire antique, de l'architecture moderne et de la technologie de pointe, associant de manière exemplaire l'ancien et le nouveau.

 

M. Barroso s'est dit "très fier" du fait que l'Union européenne a pu participer dès les premiers pas de ce Musée, "encore un exemple majeur d'investissement dans la culture qui est soutenu dans le cadre de l'UE".

 

"A long terme, la culture est plus importante que l'économie, ce qui fait de la Grèce un des pays les plus riches et les plus importants au monde", a insisté M. Barroso, pour conclure son allocution en grec et féliciter la Grèce pour la création du nouveau Musée de l'Acropole.

 

De son côté le DG de l'UNESCO, Koïchiro Matsuura, a déclaré voir dans le Musée de l'Acropole, un "lieu de grande importance pour l'humanité", soulignant le rôle des musées comme des espaces gardiens du patrimoine culturel pour le transmettre aux générations futures.

 

La gestion du patrimoine est une priorité de l'UNESCO, a insisté M. Matsuura, mentionnant à ce titre que la Grèce a signé un grand nombre des conventions culturelles de l'Organisation et est engagée dans la sauvegarde du patrimoine culturel pour l'avenir.

 

 

Le DG de l'UNESCO a applaudi la contribution de la Grèce dans les efforts pour la restitution des biens culturels et surtout, a-t-il noté, son fervent soutien aux activités du Comité intergouvernemental pour la promotion du retour des biens culturels à leurs pays d'origine ou la restitution en cas d'acquisition illégale.

 

"Le Comité a approuvé la recommandation soumise conjointement par la Grèce et la Grande-Bretagne, enjoignant l'UNESCO à aider et à convoquer les rencontres nécessaires entre les deux pays dans le but de parvenir à une solution mutuellement satisfaisante dans la question des Marbres du Parthénon", a affirmé M. Matsuura, qui a précisé que l'UNESCO est disposée à le faire.

 

Papoulias appelle au retour des Marbres du Parthénon à leur environnement naturel

Le président de la République, Carolos Papoulias, a affirmé que le monde entier peut voir aujourd'hui les sculptures les plus importantes du Parthénon réunies ensemble.

 

"Certaines manquent. Il est l'heure de cicatriser les plaies du monument avec le retour des Marbres qui lui appartiennent", a souligné M. Papaoulias, adressant dans toutes les directions le message de la restitution des frises exposées au British Museum de Londres.

 

M. Papoulias a insisté qu'avec le nouveau Musée de l'Acropole, la Grèce "prouve son respect de l'histoire". "La Grèce, aujourd'hui, ne présente pas au reste du monde simplement un musée moderne et un monument universel. Elle prouve son respect de l'histoire. Et elle essaie de rendre, par un ouvrage exceptionnel, l'extase et l'émotion qui naissent dans l'âme de toute personne, lorsqu'elle lève son regard et voit le Parthénon. Le Parthénon est un monument grandiose qui a été construit pour honorer les plus nobles des vertus, celles de l'adoration de la déesse Athéna. Il est imposant, mais il est un hymne à la mesure. Ses marbres rayonnent dans le soleil grec, comme le savoir et la sagesse. Et l'harmonie dans sa construction montre que la simplicité peut rencontrer la perfection", a déclaré le chef de l'Etat, soulignant que les messages et les symbolismes du Rocher sacré de l'Acropole appartiennent à l'humanité toute entière.

 

Enfin, le premier ministre, Costas Caramanlis, a souligné que le Musée de l'Acropole est un ouvrage de tous les Grecs pour l'humanité toute entière, un patrimoine de la civilisation universelle.

 

Dans son allocution, M. Caramanlis a rendu hommage à Constantin Caramanlis qui "a eu l'inspiration et a mis en route depuis 1976 les procédures initiales" et à Melina Mercouri qui "a donné depuis les années '80, une grande impulsion à l'effort commun", sans omettre de mentionner tous ceux qui "ont déposé ici leur inspiration, leur passion et leur travail", les scientifiques, les architectes, les ingénieurs, les archéologues, les ouvriers.

 

"Tous les gouvernements grecs, tous les ministres de la Culture après la dictature ont travaillé à la promotion et à la finalisation de cet ouvrage", a conclu le premier ministre.

 

 

Tag(s) : #Actualité grecque - Ελληνική Επικαιρότητα

Partager cet article

Repost 0